O nás 



Proč právě Chytrý spotřebitel?

Jednoduché, transparentní a férové reklamace

 

Jste už unaveni z toho, že někde s radostí nakoupíte zboží a za pá dnů zjistíte, že má vadu? Co dál s takovým problémem? Jdete do obchodu, tam Vám sdělí, že na vyřízení reklamace má obchodník 30 dní, vezme od Vás paragon, poté má komentáře k tomu, že jste sundal originální visačku, kterou pro příště máte přinést s sebou, včetně originálního přebalu. Má na to obchodník právo? Odpověď je jednoduchá. Při reklamaci nemá. Proč to dělá? Aby Vás pro příště odradil od reklamace. Nesnažíme se Vám namlouvat, že u nás se reklamace nevyskytují. To možné není, i sebelepší výrobce má určité procento vadně vyrobených výrobků. Nám jde o jediné - stejně jako Vy jsme nespokojení se stále se snižující korektností a společenskou odpovědností obchodníků. Proto se Vám s hrdostí zavazujeme, že věci děláme a budeme dělat jinak. Prostě. Slušně. Odpovědně.

 



Při standartní reklamaci by Vám měl obchodník sdělit, zda Vaši reklamaci uznal jako oprávněnou či ne. Na to má obchodník samozřejmě právo dle zákona. Problém může nastat v případě, kdy zcela oprávněná reklamace je zamítnuta. Poté Vám nezbyde, než se obrátit na soudního či jiného znalce, nechat si vypracovat posudek za cca 1500 Kč a domáhat se svého nároku soudně. Trvá to dlouho, stojí to peníze a výsledek je nejistý. Buď jste skutečně naštvaný zákazník, který má výdrž a chuť bojovat za svoje práva a dotáhnete to do konce nebo to vzdáte už na začátku a ušetříte si tak nervy, čas a paradoxně i peníze. Ne vždy se totiž dočkáte kladného výsledku. Je věcí soudu, jak Vaši věc posoudí. Soud se většinou sice přiklání ke znaleckému posudku, protistrana však má také možnost navrhnout vlastního znalce a v případě dvou rozporných posudků by soud měl stanovit třetího nestranného znalce. Prohrajete-li, zaplatíte nejenom soudní výlohy, ale i účinně vynaložené náklady protistrany. Nakonec si položíte otázku - stálo mi to za to?


V tom lepším případě Vám bude reklamace uznána.

 


 

Zdá se Vám tohle všechno složité? Nám také, ale navíc také zbytečné. Rozumíme tomu co děláme, ale chceme, abyste nám rozuměli i Vy. Proto pokud Vám bude reklamace uznána, dostanete u nás pouze dvě varianty na výběr - vrátíme Vám peníze nebo Vám dáme nové zboží a slevu neuvěřitelných 40% na další nákup. Výběr bude čistě na Vás. Sami se rozhodnete, jestli jste s námi spokojeni a zda nám chcete nadále důvěřovat. Nerozlišujeme a nebudeme nikdy rozlišovat odstranitelné a neodstranitelné vady, nechceme Vás vláčet bludištěm zákonů. Chceme Vám pouze maximálně zpříjemnit zážitek z nakupování a přesvědčit Vás, že jdou věci dělat i jinak. Správně a po právu.


Váš Chytrý spotřebitel.


P.S.: Napadlo-li Vás, že háček může být ještě v tom, zda-li Vám reklamaci uznáme či ne, žádné další háčky už nehledejte. Zkontrolujeme, zda zboží nebylo poškozeno násilím nebo neodborným zásahem, popř. běžným opotřebením a víc neřešíme. Důvěřujeme Vám, že oceníte náš velkorysý přístup a pokusíte se s námi měnit věci k lepšímu. Děkujeme!



* Kupující nemá právo na to, aby mu prodávající vyměnil vadnou věc za jinou, která by se od původně odevzdané věci odlišovala. Má právo na výměnu vadné věci pouze za takovou, která bude značkou, typem, provedením apod. shodná s původně odevzdanou věcí. Jak vyplývá z dostupné judikatury, drobnější odlišnosti mezi původně odevzdanou prodanou věcí a novou, vyměňovanou věcí, k nimž dochází při průběžné inovaci výrobku a které se nemusí projevit ve zvýšení ceny, nejsou ovšem na závadu.¹ 


1) Epravo.cz. JIRKAL, Josef. EPRAVO.CZ: Sbírka zákonů, judikatura, právo [online]. 2003 [cit. 2012-08-07]. Dostupné z: http://www.epravo.cz/top/clanky/prava-kupujiciho-ze-zakonne-a-zarucni-odpovednosti-prodavajiciho-za-vady-pravo-na-vymenu-veci-soucasti-22188.html